piątek, 8 listopada 2013

"Skąd przychodzimy, kim jesteśmy, dokąd idziemy". Lirycznie, ale o blogu kulinarnym dla niemowląt i małych dzieci.

Witam wszystkich!

Utwór Grechuty nie traktuje o tematyce bliskiej temu blogowi, ale słowa tytułowe wydał mi się odpowiednie na powitanie i usprawiedliwienie mojej tu obecności.

"Skąd przychodzimy". 
Potrzeba zebrania w jedno miejsce mojej wiedzy na temat odżywiania niemowląt pchnęła mnie do stworzenia bloga. Jest wiele źródeł, które mnie w tej kwestii edukowały, ale każdego kolejnego zagadnienia musiałam szukać w innym miejscu. 

"Kim jesteśmy". 
Jestem mamą Amelki (20,5 mies.) i Marysi (4 mies.), które są dla mnie inspiracją do pisania. Ich przyjście wywróciło mój świat do góry nogami i jednocześnie go uporządkowało. Również w kwestii kulinarnej. Rodzicielstwo zmusiło mnie do poukładania pór posiłków oraz nauczyło racjonalnej diety. A pasja gotowania była już wcześniej :)

"Dokąd idziemy". 
Moim celem jest zebranie i uporządkowanie teorii dotyczących żywienia niemowląt i małych dzieci; dzielenie się przepisami na zdrowe dania dla najmłodszych; przelanie na wirtualny papier obserwacji reakcji organizmów moich maluchów na poszczególne potrawy i ich składniki. Mam nadzieję, że kompilacja teorii, przepisów i wniosków będzie przydatna innym mamom. Sama byłam na początku drogi przez odżywianie niemowląt, co lekkie nie było, dlatego postaram się uczynić ten temat bardziej zjadliwym.

Nazwałam blog imieniem młodszej córeczki, która dziś rozpoczyna piąty miesiąc swojej kariery w świecie, ponieważ to właśnie ona będzie moją muzą. Chciałabym, żeby blog 'rósł' wraz z nią, a jej brzuszek opowiadał nam o swoich doświadczeniach i weryfikował teorie z pola kulinarnego.
Już wiem, że Amelka ma problemy z wieloma składnikami pokarmowymi, a jej dieta musi być szczególnie ostrożna, dlatego przy każdym przepisie będę uwzględniać jej wrażliwość i wprowadzać zastrzeżenia dla małych alergików. A z czasem i Mania odkryje przed nami tajemnice swojej tolerancji na nowe pożywienie :)

Liczę również na to, że dzięki Waszym komentarzom i pytaniom wspólnie stworzymy bazę danych dotyczącą gastronomii niemowlęcej :)

O miły dzień dla Was niech postara się ten Pan:

4 komentarze:

  1. Szczerze życzę Ci powodzenia. I do przeczytania.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Życzę powodzenia w prowadzeniu bloga.
    Bardzo ciekawa tematyka - na pewno będę go śledziła.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Keep calm and leave a comment