poniedziałek, 2 grudnia 2013

Żeby zdrowo jeść trzeba... mieć zdrowe ząbki!

Pamiętacie to:



?


Ta pieśń to echa przeszłości, ale temat jak najbardziej na czasie. Tylko teraz mamy lepsze pasty, większy wybór szczoteczek i mniej degradujące psychikę gabinety dentystyczne.


Zdrowe ząbki to temat niebłahy więc polecam zgłębianie go i zachęcanie swoich pociech do dbania o higienę jamy ustnej. Warto pamiętać, że zdrowe ząbki to nie tylko mycie ich dwa razy dziennie i dbanie o nie już od pierwszego ząbka, ale również odpowiednia dieta (bogata w wapń, uboga w cukier) i świadome odżywianie, a także regularne wizyty stomatologiczne. 

Po więcej szczegółów odsyłam tutaj:


A my z Amelką jesteśmy przed pierwszą wizytą dentystyczną. Jako że jest ona powściągliwa w pokazywaniu wnętrza swojej buzi to staram się ją jakoś przygotować. Wykorzystałam jej idola - Świnkę Peppę i postawiłam ją jako wzór. Otóż w jednym z odcinków Peppa i George idą do dentysty. Po obejrzeniu go Amelka pierwszy raz nie stawiała oporów przy prośbie o pokazanie ząbków. Kolejny krok, który poczynię jeszcze dziś to zakup książki z serii 'To nic strasznego'. Ufam tym książeczkom i myślę, że pomoże nam w tej przełomowej kwestii.

A jeśli chodzi o Marysię to czekamy na pierwszy ząbek. Szczoteczki też już czekają.

Pamiętajmy, że 'żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć' !

:)

2 komentarze:

  1. u nas ciężko z tym myciem ząbków, ale jesteśmy konsekwentni. A nóż widelec spodoba się młodemu szorowanie kłów :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A może Olkowi spodobałoby się szczotkowanie wspólnie z ulubionymi pluszakami, które miałyby swoją szczoteczkę? Z kumplami raźniej :)

    Ja zabierałam Amelkę do łazienki kilka tygodni przez wyjściem pierwszego ząbka, a ona patrzyła jak się myję. Pewnego dnia naturalnym ruchem podałam jej pierwszą szczoteczkę, a ona równie naturalnie wzięła ją w łapkę i zaczęła robić to, co ja ;) I tak zostało do dziś :D

    Powodzenia i wytrwałości dla Ciebie i młodszego od Amelii o 1,5 miesiąca Olusia :)

    OdpowiedzUsuń

Keep calm and leave a comment